Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Markéta Marvanová vyhrála Italy Divide 2018

Peggy ovládla další extrémní závod na horských kolech

30. 4. 2018 ve 13 hodin 52 minut 12 vteřin dorazila Peggy Marvanová spolu s Adamem Záviškou do cíle závodu Italy Divide v italském Torbole. Na trati strávili 4 dny, 17 hodin a 52 minut. Jako obvykle byla Peggy nejmladší účastnicí. Závod v ženské kategorii letos vyhrála, stala se historicky druhou ženou, která úspěšně dojela do cíle, navíc ženský rekord trati posunula o více než 9 hodin.

Markéta

Přes hory i kulturní centra

Italy Divide je závod horských kol vedoucí z Říma na sever do městečka Torbole, ležícího u jezera Lago di Garda. Toto dobrodružství měřící přes 900 kilometrů s převýšením přibližně 16 000 metrů skrývá však ještě další kouzlo. Trať závodu vede přes historicky významná města Řím, Sienu, Florencii, Boloňu a Mantovu s horským prostředím. Závod je tak dokonalým spojením italské přírody i kultury. Jede se převážně po rychlých stěrkových cestách, na trati však nechybí ani několik náročných a technických pasáží.

Markéta

Bez zabezpečení

Závod je striktně bez zabezpečení, tedy každý závodník se může spoléhat jen sám na sebe a využívat pouze veřejné služby (hotely, obchody). Nejsou určeny žádné etapy - závodníci jezdí každý den dle vlastních sil a odpočívají dle uvážení. Mohou jet společně, ale nesmí si nijak vzájemně pomáhat nebo sdílet výbavu. Plánovaná pomoc je zakázána. Časomíra běží nepřetržitě od startu do cíle.

Markéta
Naučila jsem se usnout ve stoje se zacvaknutou jednou nohou. I čekání na projetí vlaku jsem efektivně prospala.

Závodníci jedou ve stylu bikepacking - na kole si vezou minimum výbavy na bivakování, opravu kola a jen tolik jídla a vody, které potřebují na cestu do dalšího města. Ti nejlepší jedou celou trasu nonstop a téměř nezastavují. Na cestu dlouhou 900 kilometrů si neberou skoro nic.

Příprava kola Markéty
Váha mého kola a všech věcí (pouze bez vody a jídla) byla neuvěřitelných 13.8 kg

9 hodin spánku na 900 kilometrů

Peggy s Adamem při závodě spali pouze 9 hodin, poslední noc jen hodinu. Při zbývajících 150 km na trati nastoupali celkem 4 500 metrů. Trať totiž před cílem jede přes dva opravdu velké kopce. „Na prvním z nich jsme ve tři ráno chytli děsivou bouřku. Byla zima, silný protivítr, hustě pršelo a místy nás bičovaly kroupy,“ vzpomíná Adam. „Snažili jsme se co nejrychleji dostat z kopce dolů, abychom nezmrzli. Protivítr byl ale tak silný, že to nejelo ani z kopce. Déšť byl tak prudký, že nám po zádech stékal souvislý pramínek vody, který nám následně vytékal z nohavic. Prsty na nohou ani na rukou jsme zimou vůbec necítili. Asi tak hodinu jsme jeden na druhého nepromluvili, jen jsme šlapali, co to šlo, a hlavou se nám hnaly děsivé myšlenky.

Markéta
Předtím než vypukla bouřka

Když jsme ráno v šest sjeli do údolí a vesnice, která od sebe oddělovala ty dva kopce, byli jsme tak šťastní, že nám skoro nebyla zima,“ dodává Peggy. „Když jsme se pak ohlédli zpátky na kopec a viděli na něm sluníčko, nechtělo se nám tomu věřit. Stačilo by, abychom na ten kopec přijeli o hodinu později, a vše by bylo o hodně příjemnější. Nám to ale vlastně v tu chvíli bylo jedno. Byli jsme rádi, že jsme celí, a usušili jsme se několikahodinovým šlapáním na druhý z kopců,“ doplňuje Adam. „Vlastně jsme ani nezáviděli ostatním závodníkům, kteří přečkali bouřku v ústraní před kopcem. Byli jsme totiž rádi, že už nás od cíle dělilo jen pár kilometrů.“ Oba se shodli, že tento jejich zážitek byl na italské trati tím nejsilnějším.

Markéta
Výjezd do posledního kopce s převýšením 1500 metrů

Od Kolosea na Gardu

„V cíli se dostavuje euforie, pocit štěstí, radost a vlastně i trochu smutek, že italské dobrodružství začínající u Kolosea a končící u Gardského jezera už je u konce,“ s úsměvem přiznává Peggy, která se před pár dny vrátila do ČR.

Markéta

Na trati bylo kromě Peggy a Adama několik dalších účastníků z Česka. Absolutní druhé místo na trati vybojoval ultrabiker Štěpán Stránský. Pavel Macháček přijel do cíle jako sedmý. Mezi dalšími českými účastníky pak byli Petr Novák, Václav Brož, Marek Biller, Tomáš Marek, Jakub Dvořák a další. Cíl pokořila i druhá česká závodnice Zuzana Šimková.


Markéta "Peggy" Marvanová spolu s Adamem Záviškou

Příprava na Trans Germany

Adam a Peggy jsou spokojeni se svým výsledkem a plánují další společné extrémní cesty a závody. Prvního července 2018 budou startovat na Trans Germany, což je 1600 km napříč Německem. Další přípravy pak směřují na květen příštího roku, kdy chtějí startovat na závodě napříč Amerikou, dlouhém 8000 km.

Sport spojují s dobročinnou činností

Podobně odvážně se před rokem Peggy s Adamem pustili i do laponské výzvy Lapland Extreme Challenge za polárním kruhem, kterou pokořili jako první lidé na světě a dobyli Česku toto prvenství. Před Vánoci roku 2017 navíc tento mladý pár pokřtil svou knihu, První stopa, která popisuje zážitky a strasti z tohoto polárního dobrodružství.

Prostřednictvím svých výkonů se Peggy s Adamem zaměřují na motivaci a pomoc ostatním. Pořádají dobročinné sbírky i motivační přednášky a stojí u zrodu projektů, které mají za cíl pomáhat.
 

Markéta
Parťák Markéty

Text a foto: Markéta Marvanová

Další outdoorové čtení

Běh, označovaný jako královská vzdálenost – 42 km 195 m. Trénoval jsem, abych si ho mohl vyzkoušet. A jaké to bylo?
Leží v nejsevernějším výběžku Mongolska. Jak se dařilo expedici vedené Martinem Ksandrem při přechodu zamrzlého jezera...
Do Solné komory nejezdíme kvůli sportovním hodnotám a pumpování sebevědomí, ale především za plezírovým lezením, výhledy a jezerní pohodou.