Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím
Test mikiny Crazy Idea Resolution
Italská Crazy Idea je značkou, která originálním nekonvenčním způsobem zpestřuje outdoorový svět. Vydala se po vlastní cestě a díky dobré orientaci v terénu postupně míří ke svému předurčenému cíli. Je jako dobrodruh, který zavrhne místa, která turističtí průvodci doporučují, a jede tam, kde vidí bílý flek v mapě. Podobá se řemeslnému pivovaru, který se rozhodl vařit pivo typu "ale" v místě, kde se stovky let vaří ležák.
Ptáte se, proč jsem recenzi uvedl tak netradičně? Protože v případě Crazy Idea pohled na svět není černobílý, úsloví „to nejde“ patří do koše a slovo "tradice" zaslouží respekt, ale když bychom koukali na věci tradičně, možná bychom stále otrhávali keře a žili v chýších …
Vyzkoušel jsem si mnoho středních vrstev vyrobených z různých materiálů. Velmi oblíbený mám materiál Polartec Powerstretch Pro díky skvělé mechanické odolnosti, ale v poslední době čím dál častěji volím mikiny s 3D strukturou. Ve chvíli, kdy byla možnost ozkoušet na vlastní kůži model Resolution od Crazy Idea, šel jsem do toho s vervou.
REsolution opravdu v davu nezapadne
První dojem, který vám z mikiny zůstane, je vizuální atraktivita díky progresivnímu designu, který staví na barevných kontrastech a reflexních prvcích.
Mikina je vyrobena z materiálu Highperformance 3D (94% polyester, 6% elastan), jehož struktura na vnitřní straně připomíná včelí plástev.
Centrální zip je podložen širokou légou, jejíž velká výhoda spočívá v klouzání zipu po jejím povrchu. Nedochází tak k uvíznutí materiálu při zapínání/rozepínání. Léga je provedena v meshovém materiálu, takže se dá předpokládat její dobrá prodyšnost.
Reflexní prvky jsou rozmístěny tak, abyste byli viditelní ze všech úhlů. Reflexní logo naleznete na hrudi, pravém rukávu a nad lopatkami. Mikina má 2 kapsy na zip. Dolní lem, rukávy i kapuce jsou zakončeny elastickou lemovkou.
Velmi sympatická je z mého pohledu výroba v Evropě (Rumunsko).
Praktická zkušenost nade vše
Crazy Idea mne nenechala chladným a to jak emočně, tak fyzicky. Emoční rozpoložení bych nechal stranou, protože není pro výsledek testu důležité a zaměřil bych se na celkový dojem z nošení mikiny.
Mikinu jsem vystavil několikaměsíčnímu používání. Používání nebylo zaměřeno na náročné využití, ale spíše běžné aktivity, které potenciální uživatel může praktikovat.
Mikina mne hřála na rodinných výletech a při cestách do práce a byla se mnou několikrát běhat.
Materiál je velmi komfortní při styku s pokožkou. Díky 3D struktuře se mikina „nenalepí“ na pokožku. 3D struktura zároveň umožňuje proudění vzduchu, zlepšuje odvod potu a zajišťuje dobrou sbalitelnost.
Výtku bych měl směrem k mechanické odolnosti. Výrobce sám upozorňuje na kontakt materiálu se suchým zipem. Suchý zip dovede poškodit velké množství materiálů, takže to mne nepřekvapilo, ale bohužel při nošení batohu s meshovými zády mikina lehce žmolkuje. V exponovaných místech, která odíráte o různé povrchy (rukávy od lokte dolů) se to děje také.
Pokud bych hodnotil komfort nošení, dal bych 10 bodů z 10. Žmolkatění hodnocení sráží na 8/10.
Verdikt
Mikinu bych ohodnotil 8 body z 10 hlavně kvůli částečnému žmolkování v exponovaných místech. Na druhou stranu se nejedná o žmolkování, které by mikinu znehodnotilo k dalšímu použití.
Dojem z materiálu je při kontaktu s pokožkou fantastický a jeho funkčnost pak rovněž perfektní.
Tenhle rodák z východních Čech skvěle doplňuje náš sympatický tým produktového oddělení. V Rock Pointu působí od roku 2015, ale outdoorových zkušeností už stihnul nasbírat až až. Kromě toho, že procestoval snad celý svět díky práci v cestovce (ne, nemluvíme o delegátovi na pláži v Itálii), a dobrodružně poznával zajímavé kouty planety, je venku kdykoliv je to možné. Na otázku, co dělá ve volném čase, odpověděl: Do narození dcery cestování, MTB, horská turistika, běžky, skialpy. Od narození dcery přebalování, krmení, občas běh a MTB, uspávání, občas výlet…
Jako produktový specialista se zaměřením na textil si užívá privilegium vidět jako jeden z prvních všechny outdoorové novinky, vybrat do Rock Point obchodů to pravé a ještě navíc při tom komunikovat se stejně naladěnými lidmi.