Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Jaký byl první Trailrunning kemp?

Jeden z účastníků historicky prvního Trailrunningového campu se s námi  podělil o své dojmy. Jaký byl kemp jeho očima?

Začátkem září jsem se zúčastnil historicky prvního Rock Point Trail Running Campu pro veřejnost na Zadově. V minulosti jsem se zúčastnil několika skialpových kurzů Rock Point, a protože to bylo vždy skvělé, nebylo co řešit a přihlásil jsem se.

Jediné, co se celý týden měnilo, byla předpověď počasí. Déšť, polojasno, déšť a tak bylo potřeba zabalit o trochu více náhradního oblečení. Když promočím boty, tak použiji testovací, řekl jsem si a vyrazil.

Když jsme dojeli na místo, čekal nás už připravený stánek Rock Point a taška plná dárečků, které mě překvapily jak počtem věcí uvnitř, tak jejich kvalitou. Fajn byl také usměvavý tým Rock Pointu.

Rock Point tým na Trailrunning Campu v Zadově

Zkouším Inov8 Talon

Máme akorát tak čas se ubytovat, vybrat si boty na otestování a již začínáme prvním seznamovacím výběhem po okolí. Volím boty Inov-8 Trail Talon, které jsem již krátce zkoušel a do budoucna s nimi počítám jako náhradou za současné Inov-8 Race Ultra. Jejich největší předností jsou z mého pohledu šířka boty a měkká a současně pevná pata.

začínáme...

Vyrážíme a jak jinak než hned do kopce. Proběhneme stadionem, kousek lesem a zastavujeme na krátké protažení. A, že je ho po cestě autem třeba. Následuje seběh lesem a výběh k meteorologické stanici. V jejím okolí probíháme nádherným borůvčím a brusinkami, přes kameny a kořeny. Tahle část je má nejoblíbenější a za celý víkend ji proběhneme ještě několikrát. A pak již z kopce k hotelu. Máme ještě chvilku do večeře, a tak jdeme ještě jedno kolečko. Mírná změna trasy nás provede blátem a bažinou tak, že testovací boty jsou k nepoznání. Dobíháme zpět k chatě a už se těšíme na zítra.

Chata Churáňov kde probíhal historicky první Rock Point Trailrunning Camp 2017

povídání s tomášem bystřickým

Po příjemné, lehké večeři je zahájení kempu a pak již Tomáš Bystřický začíná prezentaci o všech těch „sky“ a „ultra“ závodech. Nechápu, jak v takovém terénu mohou závodnici běhat a závodit. Asi zůstanu u oblíbeného borůvčí. Vzhledem k řadě zvědavých dotazů se prezentace prolne skoro celým večerem a už je čas jít spát, ať jsme na zítra čerství.

Abeceda a běžecká cvičení

Ranní protažení před snídaní má početnou účast. Počasí nám přeje a vypadá to na krásný podzimní den. Krátký klus na protažení a zpět na snídani. Pak se připravit na dopolední trénink.

Dopoledne je hlavně o abecedě, rovinkách a běžeckých cvičeních pod dohledem Honzy Krabce. Následuje oběd a polední klid. Zajdeme si na kávu a zákusek do nedalekého bufetu a už je čas, nachystat se na odpolední výběh.

Trénink atletické abecedy na Rock Point Trailrunnning Campu pod doledem Tomáše Bystřického a Honzy Krabce

dobře rozmyslet délku trasy

Máme k dispozici i několik různých typů vest a batohů, tak jeden volím k otestování. Na následující běh budeme rozdělení do tří skupin podle výkonnosti, takže si každý může vybrat, co mu nejvíce vyhovuje a na co se po dopoledním tréninku cítí. Dlouho rozmýšlím, kterou trasu. Na výběr jsou cca 7, 12 a 18 km. Nakonec volím prostřední. Dobře jsem udělal, bylo toho tak akorát wink.

Dopolední trénink ještě cítím v nohou a přeci jen nejsem zvyklý běhat do kopců. Probíháme krásný trail podél potoka, vystoupáme sjezdovku a seběhem přes Klostermanovu skálu se závěrečným stoupáním se vracíme zpět k chatě.

Po příjemné sprše je čas doplnit ionty, a tak vyrážíme prozkoumat okolí. Chvíli se bavíme o všem možném, ale jasně vedou běžecká témata.

Zadov - Trail v rámci Rock Point Trailrunning Campu 2017

Jak se vyhnout zraněním

Po večeři následuje přednáška Tomáše Mráze o běžeckých zraněních. Nevypadá to úplně optimisticky a začínám mít pocit, že je to jen otázka času. Naštěstí Tomáš vždy dodá i nějaký ten tip, jak se takovým nepříjemnostem vyhnout.

Poté pokračujeme rozborem videa běhu každého z účastníků a diskusí ohledně tréninků, běhu do kopce a tak podobně. Večer uplyne jako voda a je potřeba se jít spát, abychom zvládli i nedělní program.

technika běhu

Neděle nás vítá deštěm, a tak je prostor, aby nám Honza po snídani stihl ukázat fotky z Rakouska, z místa jako dělaného pro rodinnou běžeckou dovolenou. Déšť ustává a je čas vyrazit. Po důkladném rozcvičení nás čekají stupňované rovinky, technika výběhu do kopce a seběhu z kopce.

Dobíháme zpět do chaty na oběd. Po obědě již ti, kteří to mají dál, odjíždějí a kdo má chuť, vyráží ještě na odpolední výběh. Vybíráme trasu a volíme středně dlouhou, a ne extrémně kopcovitou trasu. Startujeme sice v dešti, ale za chvilku pršet přestává a užíváme si běh šumavskou krajinou.

Trénink techniky běhu na Rock Point Trailrunning Campu na Zadově 2017

Bylo to bezva!

Pomalu doklusávám zpět k chatě. Víkend utekl jako voda. Byla tu fajn parta, skvělá organizace a nasazení lidí z Rock Pointu. Moc jsem si to užil a těším se, že si to příští rok zopakuji.

Text: Zdeněk Votava
Foto: Zdeněk Votava, Honza Krabec

Další outdoorové čtení

Po mém červencovém řádění v Dolomitech mě koncem srpna čekala další výzva, další splněný sen - výstup na Matterhorn.
Expedice na objektivně nejnebezpečnější Annapurnu v roce 2012 byla pro mě přelomová. Proč?
Bezpochyby se o to zasloužila dvě velká vítězství extrémních závodů. Ptali jsme se na trénkink, režim dne, ale i na přítele Adama.