Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Jaký byl první Trailrunning kemp?

Jeden z účastníků historicky prvního Trailrunningového campu se s námi  podělil o své dojmy. Jaký byl kemp jeho očima?

Začátkem září jsem se zúčastnil historicky prvního Rock Point Trail Running Campu pro veřejnost na Zadově. V minulosti jsem se zúčastnil několika skialpových kurzů Rock Point, a protože to bylo vždy skvělé, nebylo co řešit a přihlásil jsem se.

Jediné, co se celý týden měnilo, byla předpověď počasí. Déšť, polojasno, déšť a tak bylo potřeba zabalit o trochu více náhradního oblečení. Když promočím boty, tak použiji testovací, řekl jsem si a vyrazil.

Když jsme dojeli na místo, čekal nás už připravený stánek Rock Point a taška plná dárečků, které mě překvapily jak počtem věcí uvnitř, tak jejich kvalitou. Fajn byl také usměvavý tým Rock Pointu.

Rock Point tým na Trailrunning Campu v Zadově

Zkouším Inov8 Talon

Máme akorát tak čas se ubytovat, vybrat si boty na otestování a již začínáme prvním seznamovacím výběhem po okolí. Volím boty Inov-8 Trail Talon, které jsem již krátce zkoušel a do budoucna s nimi počítám jako náhradou za současné Inov-8 Race Ultra. Jejich největší předností jsou z mého pohledu šířka boty a měkká a současně pevná pata.

začínáme...

Vyrážíme a jak jinak než hned do kopce. Proběhneme stadionem, kousek lesem a zastavujeme na krátké protažení. A, že je ho po cestě autem třeba. Následuje seběh lesem a výběh k meteorologické stanici. V jejím okolí probíháme nádherným borůvčím a brusinkami, přes kameny a kořeny. Tahle část je má nejoblíbenější a za celý víkend ji proběhneme ještě několikrát. A pak již z kopce k hotelu. Máme ještě chvilku do večeře, a tak jdeme ještě jedno kolečko. Mírná změna trasy nás provede blátem a bažinou tak, že testovací boty jsou k nepoznání. Dobíháme zpět k chatě a už se těšíme na zítra.

Chata Churáňov kde probíhal historicky první Rock Point Trailrunning Camp 2017

povídání s tomášem bystřickým

Po příjemné, lehké večeři je zahájení kempu a pak již Tomáš Bystřický začíná prezentaci o všech těch „sky“ a „ultra“ závodech. Nechápu, jak v takovém terénu mohou závodnici běhat a závodit. Asi zůstanu u oblíbeného borůvčí. Vzhledem k řadě zvědavých dotazů se prezentace prolne skoro celým večerem a už je čas jít spát, ať jsme na zítra čerství.

Abeceda a běžecká cvičení

Ranní protažení před snídaní má početnou účast. Počasí nám přeje a vypadá to na krásný podzimní den. Krátký klus na protažení a zpět na snídani. Pak se připravit na dopolední trénink.

Dopoledne je hlavně o abecedě, rovinkách a běžeckých cvičeních pod dohledem Honzy Krabce. Následuje oběd a polední klid. Zajdeme si na kávu a zákusek do nedalekého bufetu a už je čas, nachystat se na odpolední výběh.

Trénink atletické abecedy na Rock Point Trailrunnning Campu pod doledem Tomáše Bystřického a Honzy Krabce

dobře rozmyslet délku trasy

Máme k dispozici i několik různých typů vest a batohů, tak jeden volím k otestování. Na následující běh budeme rozdělení do tří skupin podle výkonnosti, takže si každý může vybrat, co mu nejvíce vyhovuje a na co se po dopoledním tréninku cítí. Dlouho rozmýšlím, kterou trasu. Na výběr jsou cca 7, 12 a 18 km. Nakonec volím prostřední. Dobře jsem udělal, bylo toho tak akorát wink.

Dopolední trénink ještě cítím v nohou a přeci jen nejsem zvyklý běhat do kopců. Probíháme krásný trail podél potoka, vystoupáme sjezdovku a seběhem přes Klostermanovu skálu se závěrečným stoupáním se vracíme zpět k chatě.

Po příjemné sprše je čas doplnit ionty, a tak vyrážíme prozkoumat okolí. Chvíli se bavíme o všem možném, ale jasně vedou běžecká témata.

Zadov - Trail v rámci Rock Point Trailrunning Campu 2017

Jak se vyhnout zraněním

Po večeři následuje přednáška Tomáše Mráze o běžeckých zraněních. Nevypadá to úplně optimisticky a začínám mít pocit, že je to jen otázka času. Naštěstí Tomáš vždy dodá i nějaký ten tip, jak se takovým nepříjemnostem vyhnout.

Poté pokračujeme rozborem videa běhu každého z účastníků a diskusí ohledně tréninků, běhu do kopce a tak podobně. Večer uplyne jako voda a je potřeba se jít spát, abychom zvládli i nedělní program.

technika běhu

Neděle nás vítá deštěm, a tak je prostor, aby nám Honza po snídani stihl ukázat fotky z Rakouska, z místa jako dělaného pro rodinnou běžeckou dovolenou. Déšť ustává a je čas vyrazit. Po důkladném rozcvičení nás čekají stupňované rovinky, technika výběhu do kopce a seběhu z kopce.

Dobíháme zpět do chaty na oběd. Po obědě již ti, kteří to mají dál, odjíždějí a kdo má chuť, vyráží ještě na odpolední výběh. Vybíráme trasu a volíme středně dlouhou, a ne extrémně kopcovitou trasu. Startujeme sice v dešti, ale za chvilku pršet přestává a užíváme si běh šumavskou krajinou.

Trénink techniky běhu na Rock Point Trailrunning Campu na Zadově 2017

Bylo to bezva!

Pomalu doklusávám zpět k chatě. Víkend utekl jako voda. Byla tu fajn parta, skvělá organizace a nasazení lidí z Rock Pointu. Moc jsem si to užil a těším se, že si to příští rok zopakuji.

Text: Zdeněk Votava
Foto: Zdeněk Votava, Honza Krabec

Další outdoorové čtení

Projet starou dodávkou přes severozápadní Afriku není úplně všední akce. Zajímá vás, jak si takovou cestu užil Martin Ksandr  a proč se na ní vůbec vydal? Přečtěte si rozhovor...
“Já to zkusím projít, jsem lehčí než ty. Snad se to pode mnou nepropadne,” směle se nabízím...
Tipy na tři výlety pro ty, kteří nemohou nebo se nechtějí tahat s velkým batohem a nijak daleko, ale přesto chtějí povandrovat v horách.