Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Trailtour 2020 odstartovala

S různými on-line závody se v poslední době, díky omezením našeho života koronavirem, tak trochu roztrhl pytel, ale jen jeden má tradici!  Navíc jde o etapový závod, jehož jednotlivé etapy jsou na různých místech České republiky a Slovenska.  Že jste o Trailtour ještě neslyšely, vůbec nevadí, s posledním dubnovým dnem odstartoval ročník 2020.

Inov8 Trailtour 2020

Etapy vás zavedou nejen do těžkých horských profilů a na náročné dlouhé trasy, ale také vám ukáží atraktivní místa v blízkosti měst. Řadu etap doporučili pořadatelům sami běžci. Díky aplikaci Strava můžete svůj výkon v dané etapě porovnat s dalšími běžci.

Dvě z etap máme pod naší Rock Point patronací. Postupně vám obě blíže představíme a budeme se dění kolem nich celý rok věnovat. Dnes tedy úvodní náhled do šumavské etapy vedoucí z Gerlovy Hutě na vrchol Pancíře a zpět

Z mnoha soustředění na Šumavě důvěrně známou trasu pro vás proběhl a zaznamenal Honza Krabec, který je také trenérem našich Rock Point Trailrunningových kempů.  Zejména fotografie vám neodhalí úplně všechno, protože běžel v protisměru. Přestože popis etapy je sepsaný tak, jak máte dle pravidel Trailtour běžet vy, můžete se kromě nádherných výhledů dočkat i některých překvapení.

Etapa rozhodně není nepřekonatelně dlouhá. Svými 10,6 km a 291 m převýšení patří v celém seriálu spíš k těm kratším a nikterak těžkým. Určitě ji zvládnou i rekreační běžci. Rozhodně kvůli ní stojí za to na Šumavu vyrazit!

Co vás na trase čeká

Start etapy je nedaleko Železné Rudy u rozcestníku turistických tras Gerlova Huť.

Trailtour 2020 - U rozcestníku turistických tras Gerlova huť je start

Auto ponecháte na placeném parkovišti, které se nachází přes silnici zhruba 200 m od startu.

zaparkujte na placeném parkovišti o 200 metrů od startu Trailtour Gerlova huť

Od rozcestníku vyrazíte vlevo na lesní cestu po žluté turistické značce směrem na Hofmanky. Hned začínáte stoupat. Lesní cesta se brzo začne podobat spíše úvozu.

Trailtour 2020 Šumava - po žluté turistické směrem na Hofmanky

Kromě krátkého rovinatého úseku stále stoupáte. Nepřepalte začátek! Síly se ještě budou hodit. Kochejte se a přesvědčte se, jak je Šumava nádherná.

stoupáníčko, ale ty výhledy za to stojí

Za 2 km odbočíte vlevo na asfaltku, po které budete kilometr stále mírně stoupat až na Hofmanky. Cestou minete pramen říčky Řezná. Z Hofmanek se vydáte vpravo po modré pod lanem stařičké jednosedačkové lanovky na nejvyšší bod trasy vrchol Pancíř (1214m). Na 1,5 km naberete v hezkém trailu 230 výškových metrů.

Trailtour 2020 Šumava - pod lanovkou na vrchol Pancíře

Poslední vrcholový výšvih, který je zase asfaltový, vydatně prověří vaši fyzičku.

výstup na Pancíř prověří vaši fyzičku

Na vrcholu Pancíře máte to fyzicky nejhorší za sebou a jste téměř v polovině etapy. Určitě se rozhlédněte. Za dobré viditelnosti se vám jižním směrem zjeví Alpy jako na dlani!

vrchol Pancíře (1214 m n. m.)

vrchol Pancíře

rozcestník na Pancíři

ve výšce 1 214 m n. m.

Ale ani pohled západním směrem na konec hlavního hřebene Šumavy s vrcholy Špičákem, Jezerní horou, Svarohem a Ostým není k zahození. Mimochodem, po německé straně hranice mezi nimi vede nádherná trailová stezka!

pohled směrem na hřeben s vrcholy Jezerní hora, Svaroh Ostrý

Z Pancíře to odbrzděte! Pokračujte po červené směrem na Tomandlův křížek.  Následuje část, kde se dá hodně nahnat. Ale pozor na kotníky! Prvních 500 m je lahůdkový trailový seběh.

Z Pancíře po červené na Tomandlův křížek

Na konci seběhu odbočíte vpravo a následuje stejně dlouhý šotolinový úsek po rovině.

na konci seběhu odbočit vpravo

Doběhnete na rozcestí Tomandlův křížek. I na tomto úseku je, na co se koukat. Odhalí se třeba pohled na horní část Jezerní stěny, která příkře spadá do Černého jezera.

poled na horní část Jezerní stěny, která příkře spadá do Černého jezera

Na rozcestí prudce odbočíte vpravo po žluté a užijete si 1,5 km trailový sešup až k bývalé samotě Zadní Šmauzy.

trailový sešup k bývalé samotě Zadní Šmauzy

To už budete zase na široké lesní cestě a také se začnete potit v posledním stoupání etapy, které je 700 m dlouhé. Nezapomeňte u rozcestníku Šmauzy odbočit vpravo na modrou!

široká cesta dává možnosti kochání
poslední stoupání etapy v délce šťavnatých 700 m

Na vrcholu stoupání zhluboka vydechněte a už na nic nečekejte! Do cíle zbývají necelé 3 km s jednoduchým spíše klesavým profilem. Krátký prudší trailový seběh vystřídá u rozcestí Nový Brunst asfaltka, která vás po zelené za 2 km dovede až do cíle!

U rozcestí Nový Brunst zase chvíli po asfaltce

Louky kolem samoty Nový Brunst jsou nádherné.

nádherné louky kolem samoty Nový Brunst
Louky kolem samoty Nový Brunst

Místo nabízí i romantická zákoutí, která si stihnete vychutnat možná až během výklusu po výkonu.

na cestě šumavské etapy Trailtour 2020 nechybí ani romantická zákoutíčka

Vpravo nezapomeňte hodit oko na vrchol Pancíře.

pohled na vrchol Pancíře

V těchto místech si můžete zazávodit se svižně tekoucí vodou Slatinného potoka a pustit se do závěrečného finiše. Sice vám v cílovém koridoru nebudou fandit davy, ale jsem si jistý, že vám to vadit nebude.

Slatinný potok

Trasu lze zbytku rodiny doporučit i jako rodinný výlet s dětmi.

rozcestí Gerlova Huť

Do 15.6. volte příjezd na Gerlovu Huť od Klatov po silnici E45 přes Běšiny. Druhá příjezdová cesta přes Nýrsko a Železnou Rudu je v Železné Rudě uzavřená. Počítejte také s tím, že se do Železné Rudy z Gerlovy Huti do 15.6. autem nedostanete.

Tak pojďte do toho s námi! Věřte, že až vyzkoušíte jednu etapu, pochopíte, že jen u jedné letos nezůstanete...

Sdílejte s námi své pocity z běhu, zážitky, zhodnoťte etapu. Dejte nám vědět na náš Facebook. Nemáte vhodnou běžeckou obuv nebo vám chybí nějaký ten kousek oblečen? Vybavíme vás:

Váš Rock Point

Další outdoorové čtení

To je běhání, testování, kempy, závody a prostě vše, co s během souvisí...
Parta čtyř běžcků se vydává "Napříč Šumavou". Proč? Kudy? Kdo? Představujeme vám běžecký projekt tvořený srdcem...
Budeme běhat, testovat, učit se, hledat rezervy, rozebírat techniku, diskutovat, kompenzovat, sledovat přednášky…