Skialpové trasy v Beskydech

Na skialpové túry je možné se v Beskydech vydat buď na Lysou horu, nebo do oblasti Řeky a Javorového vrchu. Na výběr jsou různě dlouhé trasy od pěti do šestnácti kilometrů. Pojďme se na ně podívat...

klingora-skialp-lysa
Foto: Lukáš Klingora (východ slunce na Lysé)

skitouringové Trasy v Beskydech

Lysá hora z Papežova

Trasa: Parkoviště Krásná, Papežov – 2 km po široké zásobovací komunikaci  – v místě křížení s výstupovou a sjezdovou trasou Zlatník (žlutá značka Dynafit) vpravo na lesní komunikaci – po cca 1 km napojení na červenou značku – Lysá hora – sjezd po zásobovací komunikaci

Délka trasy: 6,5 km

Výstup na Lysou horu z Papežova

Lysá hora ze Zlatníku

Trasa: Parkoviště u starého vleku FELA – po sjezdovce kolem stožárů nebo po louce vlevo – 2 km lesní cesta – po červené značce – Lysá hora – sjezd po zásobovací komunikaci

Délka trasy: cca 10 km

Výstup na Lysou horu ze Zlatníku

Komorní Lhotka / Řeka

Trasa: Parkoviště s konečnou zastávkou linkového autobusu za obcí Komorní Lhotka – po hlavní komunikaci – rozcestí se žlutou značkou Dynafit – vlevo po lesní cestě – rozcestí s turistickou a běžkařskou trasou – vpravo po červené značce k chatě Ropička – dále po červené značce – horní stanice vleku Skiareálu Řeka – sjezd k dolní stanici – stoupání po silnici vlevo od sjezdovky – rozcestí s turistickou a běžkařskou trasou – sjezd k výchozímu bodu

Délka trasy: 16 km
Možnosti občerstvení: Horská chata Ropička

Výstup Komorní Lhotka - Řeka

Řeka

Trasa: Spodní stanice Skiareálu Řeka – vlevo od sjezdovky po cyklostezce – křížení turistických tras – vlevo po červené značce k chatě Ropička – dále po červené značce – těsně před vrcholem rovně k infotabuli zákazu vstupu do ptačí rezervace – sjezd vlevo dolů – horní stanice vleku Skiareálu Řeka – sjezdovkou k výchozímu bodu

Délka trasy: 12 km
Možnosti občerstvení: Horská chata Ropička

Skialp v Beskydech - Výstup Řeka

Javorový vrch

Trasa: Parkoviště u dolní stanice lanovky v Třinci-Oldřichovicích – cesta lemující parkoviště zprava – nástup do prudkého kopce – vrchol Javorový vrch – sjezd po sjezdovce

Délka trasy: 5,2 km

Skitouringový výstup Javorový vrch

Podívejte se na další trasy v českých horách:

Další outdoorové čtení

Začínáte s lezením a chystáte si pořídit své první lezečky? Rozšiřujete své lezecké portfolio a hledáte vhodnější model? Poradíme vám, na co se při výběru zaměřit...
Podoba tlumení má zásadní vliv na to, jaké bude mít běžecká bota vlastnosti. Není to jen o pohodlí při došlapu...
Běhání v přírodě je stále oblíbenější. Je jedno jaké nerovnosti terénu před sebou máte, důležité je, užít si to. Máme pro vás tipy na vybavení...

Vyberte si ze široké nabídky značek