Naše webové stránky používají cookies. Pomáhají ke správné funkci stránek a lepšímu uživatelskému zážitku. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Rozumím

Běhejte s námi - trénujeme s břemenem

Tento trénink Honza připravil silově zaměřený a samozřejmě, že budete využívat cviky z předchozích tréninků.

Pro trénink si připravte břemeno, které se vám bude dobře držet a hmotnost zvolte podle toho, jak zdatní se cítíte. Od 1 kg třeba po 3 nebo 4 kg. Může to být kámen, poleno nebo třeba medicinbal, pokud máte.
 

Zahřívačka

Začněte jako vždy zahřátím ve formě rozklusání v délce kolem 10 minut. Pak se protáhněte a rozcvičte. Od rukou po kotníky.  

Přidáváme zátěž

V hlavní části tréninkové jednotky nejprve odcvičte 8 až 10 úseků běžecké abecedy s různými polohami paží ve 20m úsecích s mezichůzí (zdatnější mohou s meziklusem). Pomoci vám opět mohou naše videa věnující se běžecké abecedě.

Na to plynule navažte běžeckou abecedou se zátěží, kterou jste si před tréninkem připravili. Podle vaší trénovanosti zkuste 1 až 3 série po 10 opakováních s meziklusem nebo mezichůzí v úsecích 20 m nebo klidně i 50 m, pokud si troufnete.

Prokládáme sprinty i odpočinkem

Po každé sérii zařaďte 2x 100 m svižně s mezichůzí nebo meziklusem  a mezi série vložte 5minutový interval odpočinku, abyste byli schopni udržet intenzitu a techniku cvičení.

Po poslední sérii přidejte 2 série 5x 100 m svižného běhu s mezichůzí nebo meziklusem a intervalem odpočinku 3 minuty. Bude to výživné!

Závěrečné vyklusání a protažení

Na závěr nezapomeňte na vyklusání v aerobním režimu na tepové frekvenci kolem 130 tepů za minutu v délce trvání 10 až 15 minut. Lze samozřejmě i více, záleží, jak máte koncipované další tréninky. A zlehka protáhněte svaly.

Seznam všech tréninkových videí »

Vyzkoušejte si s námi

Vše co se během našich videí a tréninkových typů v rámci Trailrunning Academy naučíte, si můžete pořádně osvojit během našich běžeckých kempů, které každoročně pořádáme.

O našich trenérech

       
Jan Krabec JAN KRABEC - absolvent FTVS UK Praha, atletický trenér s nejvyšším trenérským vzděláním a více než 25letou trenérskou praxí v atletickém oddíle ve Stříbře. Sám se aktivně atletice věnoval od 12 let, od 15 let pak na závodní a postupně vrcholové úrovni. Stále aktivní běžec, medailová umístění v závodech Rock Point Horské výzvy v roce 2018, 2017, 2015 i 2014. K největším trenérským úspěchům řadí kromě medailistů z mistrovství České republiky hlavně účasti svěřence na mládežnických Mistrovstvích Evropy v krosu i na dráze a 11. místo z mládežnického Mistrovství světa v běhu na 3000 m překážek. Velmi blízko má i k vysokým horám. Kromě lezení v Alpách má za sebou řadu horolezeckých expedic a výstupy na vrcholy v nejvyšších světových pohořích včetně osmitisícových. V roce 2006 stanul na vrcholu 8035 m vysokého Gasherbrumu II.

VIDEOPŘEDSTAVENÍ TRENÉRA »
 
Martin Mužík MARTIN MUŽÍK – v mládežnických kategoriích nadějný běžec na atletickém oválu. Reprezentant České republiky, mnohonásobný mistr České republiky, účastník mládežnických Mistrovství Evropy v dráhové atletice i krosu, 11. místo na Mistrovství světa v běhu 3000 m překážek dorostenců. V posledních letech se věnuje trailovému běhání a v letech 2018 i 2019 si doběhl pro několik medailových umístění v Rock Point Horských výzvách. Ambasador značky Dynafit.
 

 

Tak ať vám to běhá,
Rock Point

 

Další outdoorové čtení

Jak by měl vypadat trénink každého běžce? Proč zařadit nenáviděnou rozcvičku i hravou abecedu...
Kruhový tréninky s vámi mohou cvičit i děti...
Běžecká abeceda nás zahřála a teď pojďme na galeje odrazových cvičení...